Wat genieten we weer even van een bezoek aan Nederland. Een 55 jarig jubileum in Zeeland met prachtig weer. Tijd met familie en vrienden en natuurlijk het Hollandse eten. Zo hebben we al heerlijk gesmuld van Hollandse asperges, witlof, spruiten, sperziebonen, haring, kibbeling, kaas, bruin brood met veel zaden, ontbijtkoek, trekdrop, stroopwafels, kroketten en nog veel meer. Zo blij als een kind.
Opnieuw is gebleken in hoeverre de Heer een Meester Puzzelaar is. Hij legt precies de juiste stukjes bij elkaar. Zoals bijvoorbeeld het huisje bij Voorthuizen. Het bleek precies vrij te zijn. Dus konden we weer onze intrek nemen in deze prachtige oase van rust. Met uiteraard de knuffel katten erbij.
En Bees, de kleine kitten is inmiddels groot geworden. Misschien kunnen jullie nog het wonderlijke verhaal herinneren.
Met nog geen week oud werd Bees wees. Maar gelukkig werd hij onder de hoede genomen door Soof de hond, die zelfs melk ging produceren voor dit kleine balletje haar. Met nog een paar hondentrekjes, zoals met een stokje in zijn bek lopen en achter een balletje aanrennen, is Bees tot een ware speelse kater uitgegroeid.
- Kleine Bees
- Grote Bees
Maar ook de voorziening van een autootje was weer een meesterlijk stukje maatwerk. De eerste week konden we de auto van Amanda’s zus lenen, omdat ze op vakantie was. Maar erna hadden we nog niets. Nu kun je op je stadsfietsje door de polder peddelen, maar dat is niet het meest ideale. Ook bij het aanbod van tweedehands auto’s zat er niks voor ons bij en telkens als we bij een bevriende automonteur langsgingen, was hij precies niet aanwezig. Hmm, we zeiden al: de Heer zal vast iets anders in gedachten hebben. En inderdaad.
Een paar dagen voordat we de leenauto weer terug zouden geven, kwamen we in gesprek met iemand bij de koffie in de kerk. Opvallend was dat hij bij afscheid tot 3 keer toe vroeg of hij ons kon helpen en of we iets nodig hadden. Toen we vertelden dat we nog een autootje nodig hadden, bleek dat hij precies met een extra auto zat. Hij had getwijfeld wat hij met de auto moest doen, schorsen en stallen of iets anders. Het werd iets anders. Met alle liefde wilde hij de auto aan ons lenen zolang we het nodig hadden! Hij blij en wij blij! Wauw wat is God goed!
Hoe bijzonder dat je precies op het juiste moment de juiste persoon spreekt. God zorgt echt goed voor Zijn kinders. Hij dirigeert en regelt de zaken en zorgt zo voor een leenauto aan de koffietafel.
Onze verdere plannen zijn nog even onbekend. Maar ook daarin kunnen we vertrouwen dat de Heer de planning bereidt. Zoals een generaal in een leger zijn plannen maakt en manschappen positioneert en orders geeft. Zo is het ook met onze grote Generaal. Hij weet precies waar en wanneer Hij op missie stuurt voor de gewenste resultaten.
We krijgen weleens vragen, hoe we dat toch doen. Niet wetend wat er voor je ligt, maar toch ontspannen blijven. Nou, we kunnen zeggen, dat is een leerproces. Maar het draait allemaal om loslaten en vertrouwen. Het is een vertrouwen dat God altijd goed is en het beste voorheeft met alle partijen. En het vertrouwen hebben dat Hij het werkelijk beter weet en kan regelen dan wij. Laat God God zijn. Daar is Hij het beste in en niet wij. Neem Hem op Zijn Woord. Hij is trouw!
Als je dat doet, kom je in de ontspanning en rust, die alle verstand te boven gaat. Net zoals in Hebreeën 4 vers 1-13 staat omschreven: we moeten ons inspannen om de rust binnen te gaan. Het kan een strijd zijn om je ja-maren los te laten en te gaan vertrouwen op je geweldige Schepper. Maar dan heb je ook wat!
De HEERE is mijn Herder, mij ontbreekt niets.
Hij doet mij neerliggen in grazige weiden, Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren.
Hij verkwikt mijn ziel, Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid, omwille van Zijn Naam.
Het is de bedoeling om niet alleen het Woord te lezen, maar juist ook te leven!



2 Reacties
God is inderdaad zo goed. Hij is zo’n fantastische papa. Dank voor jullie verhaal.
Wat geweldig allemaal.Wat God allemaal doet op de juiste tijd.
En het klopt Ik kan het zo beamen.
Ik moest leren loslaten en aanvaarden .
Dat heb ik afgelopen 14 dagen mogen ervaren
Dus gaat het ondertussen beter met mij
Dus God is mijn herder mijn ontbreekt niet .
Is echt waar God liegt niet Dat kan hij ook niet
Dus Amanda geweldig Dat hij ook jullie en mijn zo goed beschermd en voor ons zorgt.
Shalom